Ruta roja: la Pea - Descripció

Distància: 12,8 quilòmetres.

Duració estimada: 4 hores 30 minuts.

Dificultat: Mitjana.

Circular: No. Anada i Tornada.

Desnivell acumulat en pujada: 629 metres.

Desnivell acumulat en baixada: 769 metres.

Cota màxima: 210 metres.

Cota mínima: 140 metres.

Derivació: La ruta passa prop de la Peña Atrón, on nien rapaços entre els mesos de desembre a maig. Per a aquests mesos, cal prendre una variant de la pròpia ruta ja que està prohibit molestar les rapaços.

Descripció:

La ruta té el seu inici en el Pàrquing del Molí a Pedralba, accedint a través del carrer Candilico. Des del Pàrquing, s'inicia la ruta en direcció a la gasolinera de Pedralba per a després de 200 metres, prendre una senda per la ribera del riu Túria fins a passar per davall del pont, una vegada passat el pont del riu prendrem una eixida de la ribera per l'esquerra, pujarem al pont i ho creuarem per a prendre a l'esquerra el camí que porta a la presa de Pedralba, des de la presa ens endinsarem en la muntanya de Chucheve, trobarem un xicotet desviació d'anada i tornada que ens permet conéixer un catxirulo i un aljub construïts amb la tècnica de la pedra en sec, una vegada de volta al traçat principal arribarem a un dic contra l'erosió i des d'aquest ens dirigirem a un bucle de la ruta que ens acostarà al mirador de "Les Falçs del Túria", a la zona de les "Quatre Pedres" paratge molt bonic en el propi riu Túria que invita al bany en èpoques de calor, continuant el recorregut passarem junt amb la central Hidroelèctrica de la Pea per a tornar a pujar en direcció al mirador de la "Troneta", des d'ací prendrem direcció Pedralba per a tornar pel mateix recorregut fins al punt d'inici.

Passant per la central Hidroelèctrica de la Pea, hi ha la possibilitat d'enllaçar amb la Ruta de l'Aigua, a través de la qual podrem arribar fins a Vilamarxant.