Notícies

Ves enrere Ruta Roja: barranc de la Pegunta

Ruta Roja: barranc de la Pegunta

Barranc de la Pegunta

Temps estimat: pujada 1 h.
Dificultat: mitjana-baixa
Desnivell: 150 m.

Aquest itinerari recorre el Barranc de la Pegunta, un dels enclavaments de major biodiversitat del parc i de la Comunitat Valenciana. Part de l'itinerari està dotat de cartells interpretatius de la vegetació més significativa de la microrreserva de flora amb la finalitat de que conegues millor l'alt valor ecològic del lloc.

Iniciem el recorregut en l'aparcament dels vivers forestals a escassos metres del ermitori de Sant Joan de Penyagolosa. Este és un bon lloc on deixar el cotxe i després d'una visita al centre d'interpretació del parc i l'ermitori, començar la nostra ruta.

Aquesta senda discorre pel barranc i va paral·lela a la pista forestal fins que la creua.

Una vegada creuada la pista, la sendera comença a prendre una suau pendent introduint-nos en l'espessa pineda del Barranc de la Pegunta.

Parada 1
Als vint minuts s'arriba a la font Nova, que en realitat és el sobreeixidor del depòsit de la font de la Pegunta que es troba més amunt seguint la senda. En l'espai comprés entre les dues fonts es pot apreciar un canvi en la vegetació: pi roig, cirerer de santa Llúcia (Prunus mahaleb), heura (Hedera helix), arç blanc, teix, grèvol, auró (Acer opalus), pomera borda (Malus sylvestris), roser boscà i lliri de neu. És precisament aquesta part del barranc la que es va protegir per mitjà de la declaració de microreserva el 1998 a fi de
preservar-la.

Continuem la nostra ruta durant deu minuts fins a una bifurcació, ací el barranc es divideix en dos, el braç de la dreta denominat barranc del Forn (accés directe al Corralico i a la ruta d'ascens al pic)  i el de l'esquerra que prendrem en direcció a la Banyadera.

Parada 2
Uns metres més amunt farem un xicotet descans per a gaudir de la pau i la tranquil·litat d'aquest
bosc màgic. Deixarem que els nostres sentits gaudisquen de la fresca olor del bosc i dels sons del picot garser gros o dels mussols (Athene noctua) en les fresques nits d'estiu.

Després d'aquesta recessió reprenem la marxa que en poc menys de mitja hora ens portarà fins a la Banyadera. Des d'ací podem tornar retrocedint pel mateix camí o per la pista forestal.