Rutes CRAN

Ruta CRAN Verda: "Pinada Bartola"

Perfil de elevacicón de la Ruta Verde "Pinada Bartola"

• Tipus: Linear

• Distància: 0,45 km

• Temps estimat: 20 min

• Dificultat: Baixa

• Cota màxima: 392,7 metres

• Desnivell acumulat de pujada: 12,92 metres

• Desnivell acumulat de baixada: 53,55 metres

Recorregut: Centre d'Interpretació la Bartola – Forn de Calç – Pineda de Pi blanc – Pista de la Pobla Tornesa. Aquesta ruta està pensada per a principiants en maneig de cadira CRAN.

Descripció:

Accés a l'inici de ruta: Aquesta ruta parteix de l'aparcament del Centre d'Interpretació La Bartola.

Aquesta ruta discorre per una sendera frondosa de vegetació mediterrània i descendeix fins a una antiga construcció de forn de calç. Passada aquesta construcció, continuarem per la sendera marcada de color verd que ens porta fins a la carretera. Seguirem uns metres per la nostra dreta de la carretera fins a arribar a un senyal que ens indica que tornem a introduir-nos per la pineda de Pinus halepensis, per la qual continuarem avançant uns 220 metres més.

Arribada. Seguint per aquesta senda arribarem a l'inici de la pista que ix des del Restaurant Bruno.

Ruta CRAN Blava: "Cornisa Azahar"

Perfil de elevacicón de la Ruta Azul "Cornisa Azahar"

• Tipus: Circular

• Distància: 4 km

• Temps estimat: 1h 30 min

• Dificultat: Mitja

• Cota màxima: 479,2 metres

• Desnivell acumulat de pujada: 233,66 metres

• Desnivell acumulat de baixada: 233,78 metres

Recorregut: Centre d'Interpretació la Bartola – Forn de Calç – Pineda de Pi blanc – Pista de la Pobla Tornesa – Roca de l'Heura – Mes de Caragol– Esplanada Restaurant Bruno - Centre d'Interpretació la Bartola

Descripció:

Tram 1. Aquest primer tram discorre per una sendera frondosa de vegetació mediterrània, que després de pujar uns escalons transcorre per una pineda de Pinus halepensis que et condueixen a l'inici de la pista que sale des del Restaurant Bruno i es dirigeix cap al municipi de la Pobla Tornesa. Aquest primer tram la part que mostra més dificultat és la zona dels escalons. Arribats a aquest punt es pot fer un descans i intercanviar els portadors.

Tram 2. Continuarem el recorregut ascendint per la pista direcció La Pobla Tornesa fins a arribar a una bifurcació on prendrem la pista que es queda a la nostra esquerra. Ací podem apreciar que el tram caminat ha sigut sobre sòl calcari i en el moment del canvi de pista el nostre desplaçament serà per sòl pinastre. En aquest punt és una bona ubicació per a observar les vistes i en els dies buidats veure les els Columbrets. Aquesta és una bona parada per a descansar i canviar els portadors.

Tram 3. Continuarem per la pista descendint per la zona denominada Cornisa Flor del taronger, la pista és de terra amb xicotets arranjaments de formigó en les zones de major desnivell. Seguint la pista arribarem a la Parada 1, i d'ací es torna al Centre per la sendera que utilitzem a l'inici de la ruta.

Arribada: Centre d'Interpretació La Bartola.

Ruta CRAN Roja: "Mirador Portería Alta"

Perfil de elevación de la Ruta Roja "Mirador Portería Alta"

• TipusCircular

• Distància: 3,6 km

• Temps estimat: 1h 30 min

• Dificultat: Alta (a causa del tipus de terreny pel qual discorre)

• Cota màxima: 475,71 metres

• Desnivell acumulat de pujada212,29 metres

• Desnivel acumulado de baixada: 210,73 metres

Recorregut: Centre d'Interpretació la Bartola – Forn de Calç – Pineda de Pi blanc – Pista de la Pobla Tornesa – Roca de l'Heura – senda que condueix al Centre d'Interpretació - Porteria Alta - Centre d'Interpretació la Bartola

Descripció:

Accés a l'inici de ruta: Aquesta ruta parteix de l'aparcament del Centre d'Interpretació La Bartola.

Tram 1. Aquest primer tram discorre per una senda frondosa de vegetació mediterrània. Després de pujar uns escalons la senda transcorre per una pineda de Pinus halepensis, fins a arribar a l'inici de la pista que ix des del Restaurant Bruno i es dirigeix cap al municipi de la Pobla Tornesa. En aquest primer tram la part que mostra més dificultat és la zona dels escalons. Arribats a aquest punt es pot fer un descans i intercanviar els portadors.

Tram 2. Continuarem el recorregut ascendint per la pista direcció La Pobla Tornesa, fins a arribar a una bifurcació on prendrem la senda que ix cap a la dreta i ens indica la direcció cap al Centre d'Interpretació. Sense deixar aquesta senda arribarem a la construcció de la Porteria Alta, on podem gaudir d'un bonic mirador. És un punt adequat per a fer un descans i canvi de pilots.

Tram 3. Des d'aquesta última parada només ens queda tornar per la senda que hem recorregut fins a trobar el senyal que ens indica la baixada per a arribar al Centre d'Interpretació. Aquest últim tram és el que fa que es marque la ruta com a difícil, ja que és el mes tècnic de la ruta, on trobem més escalons i girs.

Arribada: Centre d'Interpretació La Bartola.